Produkty w grupie Płytka cierna, sprz. wielopł. (aut. skrz. bieg.)
Tarcza okładzinowa automatycznej skrzyni biegów jest kluczowym elementem automatycznego układu przeniesienia napędu. Jest to element w kształcie dysku wykonany z materiału o wysokim współczynniku tarcia, takiego jak węgiel cierny lub kevlar. Tarcza okładzinowa jest odpowiedzialna za tworzenie tarcia i ułatwianie płynnej zmiany biegów w automatycznej skrzyni biegów.
Gdy kierowca zmienia biegi w automatycznej skrzyni biegów, ciśnienie z układów hydraulicznych zaczepia tarczę okładzinową o metalową płytę zwaną płytą dociskową. Ten styk tarcia umożliwia płynne i wydajne przenoszenie mocy z silnika na koła, umożliwiając płynną zmianę biegów.
Z biegiem czasu tarcza wykładzinowa automatycznej skrzyni biegów może ulec zużyciu z powodu wysokiego poziomu ciepła i ciśnienia, na które jest narażona. Jeśli tarcza okładziny ulegnie zużyciu lub uszkodzeniu, może to spowodować poślizg kół zębatych, ostrą zmianę biegów i zmniejszoną ogólną wydajność skrzyni biegów.
Regularna kontrola i konserwacja tarczy wykładziny automatycznej skrzyni biegów ma kluczowe znaczenie dla zapewnienia optymalnego funkcjonowania układu przeniesienia napędu. W przypadku znacznego zużycia lub uszkodzenia tarczę okładzinową należy niezwłocznie wymienić, aby przywrócić prawidłowe działanie automatycznej skrzyni biegów i zapewnić bezpieczną jazdę.
Grubość [mm] | 2.14 |
Typ skrzyni biegów |
722.4
K1 |
dla numeru OE | 123 272 0225 |
10,55 zł
08.07.2025
14,00 zł
08.07.2025
32,38 zł
08.07.2025
32,38 zł
09.07.2025
jednostronny/dwustronny | dwustronny |
Typ skrzyni biegów | DL382 |
37,60 zł
09.07.2025
39,48 zł
09.07.2025
1 160,35 zł
10.07.2025
Długa dostawa
Produkt niedostępny w wybranej ilości