Znak towarowy
Klasa jakości

Produkty w grupie Płytka cierna, sprz. wielopł. (aut. skrz. bieg.)

Tarcza okładzinowa automatycznej skrzyni biegów jest kluczowym elementem automatycznego układu przeniesienia napędu. Jest to element w kształcie dysku wykonany z materiału o wysokim współczynniku tarcia, takiego jak węgiel cierny lub kevlar. Tarcza okładzinowa jest odpowiedzialna za tworzenie tarcia i ułatwianie płynnej zmiany biegów w automatycznej skrzyni biegów.

Gdy kierowca zmienia biegi w automatycznej skrzyni biegów, ciśnienie z układów hydraulicznych zaczepia tarczę okładzinową o metalową płytę zwaną płytą dociskową. Ten styk tarcia umożliwia płynne i wydajne przenoszenie mocy z silnika na koła, umożliwiając płynną zmianę biegów.

Z biegiem czasu tarcza wykładzinowa automatycznej skrzyni biegów może ulec zużyciu z powodu wysokiego poziomu ciepła i ciśnienia, na które jest narażona. Jeśli tarcza okładziny ulegnie zużyciu lub uszkodzeniu, może to spowodować poślizg kół zębatych, ostrą zmianę biegów i zmniejszoną ogólną wydajność skrzyni biegów.

Regularna kontrola i konserwacja tarczy wykładziny automatycznej skrzyni biegów ma kluczowe znaczenie dla zapewnienia optymalnego funkcjonowania układu przeniesienia napędu. W przypadku znacznego zużycia lub uszkodzenia tarczę okładzinową należy niezwłocznie wymienić, aby przywrócić prawidłowe działanie automatycznej skrzyni biegów i zapewnić bezpieczną jazdę.

7 wyników
TRUCKTEC AUTOMOTIVE Płytka cierna, sprz. wielopł. (aut. skrz. bieg.) 02.25.012
Ekonomiczny Ekonomiczny
Grubość [mm] 2.14
Typ skrzyni biegów 722.4
K1
dla numeru OE 123 272 0225

10,55 zł

08.07.2025

Dostępność 1

14,00 zł

08.07.2025

Dostępność 1

32,38 zł

08.07.2025

Dostępność 2

32,38 zł

09.07.2025

BorgWarner Płytka cierna, sprz. wielopł. (aut. skrz. bieg.) 50305
Premium Premium
jednostronny/dwustronny dwustronny
Typ skrzyni biegów DL382

37,60 zł

09.07.2025

39,48 zł

09.07.2025

1 160,35 zł

10.07.2025

Dostępność 2

Długa dostawa